We hebben een belangrijke update voor je, met betrekking tot de implementatie van de EEA-toestemmingsmodus (v1). Deze update is van belang voor iedereen die deze modus heeft geïmplementeerd op zijn websites en/of apps. Laten we het begrijpelijk maken wat deze update precies inhoudt en waarom het voor jou belangrijk is.
Waarom ontvang je deze update?
Als je deze e-mail ontvangt, betekent dit dat je de toestemmingsmodus (v1) hebt geïmplementeerd op een of meer van je digitale platforms. We willen je graag op de hoogte houden van belangrijke veranderingen die invloed kunnen hebben op je online aanwezigheid.
Wat betekent deze update?
Voor klanten die nog niet zijn overgestapt naar de nieuwste versie van de toestemmingsmodus (v2), hebben we recentelijk een belangrijke stap gezet. We hebben de ad_storage toestemming gekoppeld aan ad_user_data waarden. Dit betekent dat, terwijl je nog steeds gebruikmaakt van toestemmingsmodus (v1), de toestemming die gebruikers geven automatisch wordt toegepast op de verzameling van gebruikersgegevens voor advertentiedoeleinden in de Europese Economische Ruimte (EER).
Waarom is dit belangrijk?
Deze update is van belang omdat het ervoor zorgt dat je advertenties en metingen blijven werken volgens de privacywetten van de EER. Door de toestemmingsmodus te gebruiken, zorg je ervoor dat je aan de regelgeving voldoet en tegelijkertijd de keuzes van je gebruikers respecteert.
Wat kun je nu doen?
Als je nog niet bent overgestapt naar de nieuwste versie van de toestemmingsmodus (v2), raden we je aan om contact op te nemen met ons om je te kunnen helpen met het beheren van toestemming (CMP). Wij kunnen je helpen bij het implementeren van de nodige wijzigingen om aan de nieuwe vereisten te voldoen.
Heb je nog vragen of zorgen? Aarzel niet om contact op te nemen met ons voor meer informatie.
Met vriendelijke groet,
Het team van Digital Brand Manager
Originele mails van Google:
Stel de toestemmingsmodus in en zorg dat uw advertentiemeting blijft functioneren |
Bedrijven die adverteren voor gebruikers in de Europese Economische Ruimte (EER) moeten een sterk framework maken om de keuzes voor toestemming van eindgebruikers te verzamelen en te communiceren met de toestemmingsmodus. Leg een sterke basis voor uw advertentiemeting met de toestemmingsmodus. |
|
Toestemmingsmodus instellen
|
 |
Wat is de toestemmingsmodus? |
Als u de toestemmingsmodus instelt, kunt u de toestemming van gebruikers communiceren die is vereist op de advertentieplatforms van Google, terwijl u de keuzes van gebruikers respecteert en voldoet aan het Beleid voor toestemming van gebruikers in de EU van Google. |
|
|
|
 |
Waarom dit belangrijk is |
Vanaf maart 2024 moeten adverteerders zich houden aan het beleid voor toestemming van gebruikers in de EU als ze functies voor advertentiepersonalisatie willen gebruiken. Vanaf 2024 gaat onze handhavingsmaatregel ook invloed hebben op meetfuncties. Als u de advertentiemeting actief wilt houden, moet u de toestemmingsmodus implementeren om toestemmingssignalen te delen met Google. |
|
|
|
 |
Hoe u aan de slag gaat |
Neem contact op met een van de partners voor het Google-platform om toestemming te beheren (CMP) om de keuzes voor toestemming van eindgebruikers effectief te verkrijgen en te communiceren. Deze partner zal u ook meer informatie kunnen geven over hun oplossingen en prijzen (verschillende niveaus). |
|
|
|
Zo bent u klaar voor de privacyvereisten |
Zorg dat uw campagnes effectief blijven en zet AI van Google in met deze producten. Als u ze samen gebruikt, kunt u vol vertrouwen beslissingen nemen en goede langetermijnprestaties behalen voor uw bedrijf. We sturen u nog verdere e-mails over hoe u uw stappenplan kunt afronden. |
 |
Toestemmingsmodus |
 |
Verbeterde conversies voor web |
|
|
|
|
Zet vandaag nog de toestemmingsmodus aan |
|
Toestemmingsmodus instellen
|
EEA consent mode (v1) implementation update
EEA consent mode (v1) implementation update
|
Dear consent mode customer,You’re receiving this email because you have implemented consent mode (v1) on one or more of your domains and/or apps.For consent mode (v1) implementations which have not upgraded to consent mode (v2) we have completed mapping of ad_storage to ad_user_data values. While you continue to use consent mode (v1), the values of ad_storage consent will auto-populate ad_user_data for users in the EEA. You can learn more about auto-mapping here.
|
If you wish to opt out of auto-mapping ad_storage values to ad_user_data, you can configure the new consent mode parameters directly. Upgrading to the latest consent mode version (v2) also offers the ability to set ad_personalization consent required for EEA audience functionalities.
|
We encourage you to validate that your consent mode setup is working as intended using tag assistant. If you need implementation support, we recommend reaching out to one of our consent management platform (CMP) partners for help. If you have already completed your upgrade to the latest consent mode version (v2) but still received this message, no further action is required.
|
For any other questions or concerns, reach out to your Google representative.
|
|
|